NORMATIVA FAMÍLIES curs 17/18

Aquí sota hi trobareu el document en format PDF de la normativa pel bon funcionament de l'escola.

Per visualitzar-lo he de clicar a la paraula show i per descarregar-lo heu de clicar a la paraula download.

NORMES D’0RGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

 

 

 

 

 

 

 

Escola Llagut   

 

 

 

Curs 2017-18                                       

 

 

 

 

 

 

 

INDEX

 

 

 

7. COLABORACIÓ I PARTICIPACIÓ DELS SECTORS DE LA COMUNITAT ESCOLAR. 3

 

7.1.  Qüestions generals. 3

 

7.2.  Informació a les famílies. 3

 

7.3. Associacions de mares i pares d’alumnes. 4

 

7.4 . Alumnes delegats. 4

 

7.5.  Carta de compromís educatiu. 4

 

8. FUNCIONAMENT DEL CENTRE. 5

 

8.1. Aspectes generals. 5

 

8.1.1 . Entrades i sortides del centre. 5

 

8.1.1.1. Per als alumnes. 5

 

8.1.2 Visites dels pares. 6

 

8.1.3. Activitats complementàries i extraescolars. 7

 

8.1.4. L’esbarjo. 7

 

8.1.5. Absències. 7

 

8.1.5.1. De l’alumnat: 7

 

8.1.6. Horaris del Centre. 8

 

8.1.6.1. Horari habitual 8

 

8.1.6.2. Horari de jornada continuada. 8

 

8.1.6.3. Sortides Escolars. 9

 

8.1.8. Recollida de l’alumnat 9

 

8.1.9. Actuacions en el supòsit d’absentisme de l’alumnat. 10

 

8.1.10 Admissió d’alumnes malalts i accidentats. 10

 

8.1.11 Seguretat, higiene i salut. 11

 

8.1.11.1. Esmorzar saludable. 11

 

8.1.11.2. Aniversaris. 11

 

8.1.11.3. Hàbits d’higiene. 12

 

8.2. De les queixes i reclamacions. 12

 

8.3. Serveis Escolars. 12

 

8.3.1. Servei de menjador. 12

 

8.3.2. Servei de transport escolar. 13

 

8.4. Gestió econòmica. 13

 

8.5. Gestió acadèmica i administrativa. 13

 

8.5.1. De la documentació acadèmica- administrativa. 13

 

8.6. Del personal administratiu i serveis de suport socioeducatiu del Centre. 13

 

8.7. Pla d’Emergència del Centre. 14

 

ANNEXOS. 15

 

Annex 4. 15

 

Autorització sortida – Dret d’imatge. 15

 

Annex 5. 16

 

Compromís exempció pagament de la quota de material escolar. 16

 

Annex 6. 17

 

Carta compromís educatiu. 17

 

Annex 7. 18

 

Fitxa de comunicació d’absència escolar per motius de vacances familiars. 18

 

Annex 8. 19

 

Autorització/ comunicació assistència a SEP. 19

 

Annex 9. 20

 

Autorització recollida de germans/ Personal autoritzat / Educació Infantil 20

 

Autorització sortida sols alumnes CI / recollida personal autoritzat. 21

 

Autorització sortida sols alumnes CM i CS. 22

 

Annex 10. 23

 

PETICIÓ - AUTORITZACIÓ ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS. 23

 

Annex 11. 24

 

Autorització administració Paracetamol 24

 

Annex 12. 25

 

Pla de menjador. 25

 

Annex 14. 28

 

Pla d’evacuació de l’Escola Llagut. 28

 

 


 

 

 

 

7. COLABORACIÓ I PARTICIPACIÓ DELS SECTORS DE LA COMUNITAT ESCOLAR

 

 

 

7.1.  Qüestions generals.

 

La participació en la vida del centre vindrà reglamentada per les diferents normatives que afectin els sectors implicats. Les famílies podran canalitzar la seva participació a través de l’AMPA i el Consell Escolar. També podran col·laborar amb l’escola en activitats programades pel centre que així ho especifiquin i en activitats que hagi proposat el tutor dels seus fills per a  tal fi.

 

El representant de l’Ajuntament i els Serveis Socials participaran en la vida escolar seguint els canals establerts per a tal fi.

 

 

 

7.2.  Informació a les famílies.

 

Al llarg del curs les famílies rebran circulars i informacions diverses que es repartiran als seus fills/es. La Plana web del centre publicarà notícies que afectin a la vida escolar i serà un reflex de totes les activitats que es fan a l’escola, on es podran trobar fotografies, vídeos , resums i comentaris.

 

Els pares hauran de signar a principi de curs una autorització per a les sortides escolars i per la utilització de la imatge dels seus fills.[1]

 

Els documents que es van repartint al llarg del curs podran ser trobats també en la web de l’escola.

 

La quota de material es pagarà al començament de cada curs. Quan una família no pugui fer front al pagament d’aquesta quota caldrà que es posi en contacte amb els Serveis Socials del municipi. Aquests faran un informe valorant la situació econòmica del nucli familiar i recomanarà o no, l’exempció de la dita quota o bé el fraccionament de la mateixa L’exempció del pagament estarà condicionat a la subvenció que pugui concedir el Departament d’Ensenyament.

 

Quan un alumne/a estigui proposat per a una exempció del pagament de la quota de material (import parcial o total) , el pare/mare o tutor legal haurà de signar un contracte d’acceptació la beca de material que li concedeix l’escola comprometent-se a fer front a les despeses que sorgeixin durant el curs escolar (sortides)[2] . Caldrà que fer el mateix procediment quan un alumne proposat pels Serveis Socials del Municipi gaudeixi d’un ajut per a l’adquisició de llibres de text. El nombre d’alumnes que podran accedir a l’exempció de material pot variar cada curs depenent de la subvenció del Departament d’ Ensenyament concedida al centre per a tal fi.

 

A principi de curs escolar es farà una reunió general de pares per grup classe i depenent del grup i de les activitats programades es podran convocar més reunions de pares per a tractar temes puntuals sorgits en la marxa del curs.

 

Durant el curs escolar serà perceptiu fer almenys una entrevista personal amb les famílies de la qual quedarà un registre en l’expedient de l’alumne.

 

Depenent de la marxa del curs i de l’alumne/a, la família i el mestre-tutor poden concertar totes les entrevistes que creguin oportunes,  de les quals també hauran de deixar un registre escrit.

 

Els nens i nenes no poden portar a l’escola telèfons mòbils ni altres dispositius de comunicació.

 

Cas que un alumne hagi de portar un mòbil per una raó degudament justificada és necessari posar-se en contacte amb el tutor i justificar dita necessitat adreçant una petició per escrit a la direcció.

 

L’equip directiu valorarà aquesta petició i podrà autoritzar que un nen o nena porti el mòbil que serà custodiat per un adult del centre fins l’hora de sortida del recinte escolar.

 

 

 

7.3. Associacions de mares i pares d’alumnes.

 

L’associació de mares i pares (AMPA) està oberta a tots els pares i mares que vulguin participar, col·laborar, ajudar, etc... a l’escola.

 

La quota de socis   es paga un cop  l’any a l’ inici de curs.

 

 

 

L’AMPA de l’escola és l’encarregada de gestionar el reciclatge i la venda de llibres. La comissió de cada cicle  vetllarà perquè a finals de juny estigui elaborada la llista dels llibres que faran falta pel curs següent. Un llibre de text es mantindrà durant quatre cursos per a poder rentabilitzar la inversió en llibres comunitaris, llevat un cas de canvi de legislació degudament justificat i consensuat entre l’AMPA i el Claustre de Professors.

 

 

 

7.4 . Alumnes delegats.

 

Cada grup tindrà uns encarregats de les diferents tasques que aniran canviant de manera rotativa.

 

Els grup de sisè nomenarà un delegat i subdelegat que serà l’encarregat de recollir les inquietuds i demandes dels alumnes i serà el seu portaveu i interlocutor davant els mestres i la comunitat educativa.

 

 

 

7.5.  Carta de compromís educatiu.

 

La carta del compromís educatiu s’omplirà al començament de P3 i també les hauran de fer les noves incorporacions a l’escola. El model de carta està consensuat pel Consell Escolar del Centre. [3]


8. FUNCIONAMENT DEL CENTRE

 

 

 

8.1. Aspectes generals

 

 

 

8.1.1 . Entrades i sortides del centre

 

 

 

8.1.1.1. Per als alumnes

 

APARCAMENT

 

1.      Els acompanyants han de deixar el cotxe al pàrquing del riu o al costat del pavelló, tant a l’hora de portar els alumnes com a l’hora de venir a recollir-los.

 

ENTRADA

 

2.      L’entrada serà a les 9h del matí i a les 15h de la tarda.

 

3.      La porta del davant restarà oberta fins a les 9.10h. que es tancarà definitivament. A partir de les 9.10h. la porta d’accés al recinte serà la porta verda. L’escola no es compromet a poder obrir de manera immediata dita porta si per manca de personal no hi ha ningú al despatx

 

4.      Els familiars dels alumnes d’educació Infantil podran acompanyar els nens/nenes fins l’entrada del mòduls i esperar-se a la paret del pavelló.

 

5.      Els alumnes d’EI que vinguin amb transport seran recollits per 1 ó 2 mestres a la porta de l’autocar i els acompanyaran fins a les seves aules.

 

6.      Els alumnes de Primària que vinguin amb autocar entraran sols a l’escola.

 

7.      Els alumnes de Primària entraran sols al pati de l’escola, els familiars els poden acompanyar fins la porteta de fusta del pati del davant. Les comunicacions amb els mestres s’han de fer amb l’agenda i no de manera personal a l’entrada de les classes, llevat en casos d’extremada urgència/gravetat

 

8.      L’accés al despatx de l’AMPA serà a partir de les 9.00 h. quan els nens ja han entrat a les seves aules. Els pares han de preveure que si necessiten tiquets de menjador han de comprar-los amb antelació i no destorbar les classes, fora dels casos imprevistos.

 

9.      Quan soni la sirena al matí els nens i nenes s’hauran de posar a la fila del seu curs per entrar tots en ordre, al migdia l’entrada es farà de forma lliure a partir de l’obertura de les portes  pels nivells de CM i CS.

 

10.  Per accedir al despatx de secretaria, direcció i altres serveis de l’escola caldrà verificar l’horari d’atenció al públic i accedir al recinte a partir que tots els alumnes estiguin a l’aula.

 

11.   A les 14.55h les monitores de menjador obren el portal perquè entrin els alumnes que van a dinar a casa. Fins aquest moment caldrà esperar a la plaça sense trucar el timbre de l’escola. A l’entrada de les 15.00 h. tots els nens entraran per la porteta de fusta i únicament els acompanyants d’alumnes d’educació infantil estaran autoritzats a entrar en el recinte. Els acompanyants dels alumnes de primària els hauran de deixar a la porta de fusta.

 

12.  En cas d’arribar tard, l’alumne/a ho haurà de justificar amb una nota signada pels pares.

 

13.  No es poden entrar animals al recinte escolar.

 

14.  És prohibit fumar dins el recinte escolar.

 

15.  Queda prohibit per a qualsevol persona aliena al personal de l’escola la utilització de la sortida d’emergència del pati d’infantil, llevat casos d’emergència degudament justificats.

 

SORTIDA

 

16.  Al migdia la sortida serà a les 12.30h tant per als alumnes d’Educació Infantil com els de Educació Primària. Els alumnes d’Educació Infantil i CI seran entregats a la porta de fusta. Els alumnes de CM i CS que vagin a dinar a casa i estiguin autoritzats a anar-se’n sols sortiran per la porta lateral que dona al carrer del Joncar.

 

17.  El suport personalitzat serà el dimarts i dijous de 12.30h a 13.30h. Els nens i nenes que assisteixin a SEP sortiran a l’hora marcada i els seus acompanyants els hauran d’esperar a la porta de fusta.

 

18.  A la tarda, els familiars dels alumnes d’ Educació Infantil entraran a buscar els nens/es al seu mòdul i els de CI al pati de davant de les classes.

 

19.  Els alumnes de CM i CS sortiran sols el que tinguin signada la deguda autorització. Els que no puguin sortir sols restaran sobre la supervisió del personal del centre fins que siguin recollits per la persona autoritzada.

 

20.  Una o dues mestres de l’escola acompanyaran els alumnes d’ Educació Infantil que utilitzen el servei de transport escolar fins a l’autocar, els nens i nenes de CM i CS aniran sols fins al transport escolar.

 

 

 

8.1.2 Visites dels pares

 

L’horari d’atenció als pares per part del personal del centre serà:

 

 

 

 

Horari d’atenció pares / públic

 

Direcció

 

De dilluns, dijous i divendres de 9.00h a 11.00h del matí.

Cap d’estudis

Dilluns i dijous de 9.00h a 11h. del matí

Secretaria

Dimarts i divendres de 9.00h a 11.00h

Administració

De 10.00h a 12,30h. dimarts i dijous

Mestres Tutors

Consultar horari de cada nen.

Mestres especialistes

Convenir una entrevista  a través del mestre tutor de l’alumne

 

 

 

Cada mestre s’ha de reservar una hora setmanal d’atenció als pares, tot i que aquestes visites s’han de convenir. En l’horari que es lliurarà a l’alumne/a a principi de curs hi constarà l’hora d’atenció als pares del tutor del seus fill/a.

 

Els pares no podran entrar dins del recinte escolar a veure els seus nens sense un motiu degudament justificat i notificant-ho prèviament a la tutora del curs. Tampoc  és permès que a l’horari de l’esbarjo els pares interrelacionin amb els seus fills/es des de la tanca del pati, llevat d’una salutació curta fruit d’una trobada fortuïta.

 

 

 

 

 

 

 

8.1.3. Activitats complementàries i extraescolars

 

Les activitats complementàries i extraescolars estaran a càrrec de l’AMPA del Centre. Els mestres faran sortir els alumnes de la manera habitual i a partir d’aquell moment els que participin en activitats extraescolars quedaran sota el càrrec del monitor responsable, que els anirà a buscar a l’aula o els esperarà en els espais convinguts segons l’edat dels nens.

 

Les activitats complementàries que gestiona l’AMPA poden variar cada curs. Els mestres no són responsables de la  marxa d’aquestes activitats, si bé ajuden repartint papers de comunicats o , en el cas de nens de parvulari, vetllant per entregar-los al responsable de l’ extraescolar.

 

En el cas que les activitats tinguin lloc en el recinte i aules de l’escola el responsable d’aquesta es compromet a deixar la instal·lació en el mateix estat que l’ha trobat.

 

 

 

8.1.4. L’esbarjo

 

·         L’horari d’esbarjo , del matí, serà el següent:                       EI: 11.00h – 11.45 h

 

EP: 11.00h-11.30h

 

  • Els alumnes d’educació infantil podran, ocasionalment, sortir al pati a la tarda sota la responsabilitat del seu tutor per a fer una estoneta de joc lliure o dirigit.
  • No és permès de portar llaminadures a l’escola
  • El dimecres és el dia de la fruita. L’escola repartirà fruita per a esmorzar per a tots els nens i nenes, quan comenci la campanya. S’avisarà a les famílies del dia d’inici de la campanya.
  • Per esmorzar, es recomana no portar pastisseria industrial.

 

 

 

 

 

8.1.5. Absències.

 

 

 

8.1.5.1. De l’alumnat:

 

·         Les absències de l’alumnat de Primària caldrà que es justifiquin amb una nota signada pels pares a l’agenda escolar. Quan els nens/es estiguin malalts o faltin a l’escola per una causa imprevista cal que els pares truquin  de seguida a l’escola per comunicar-ho.

 

·         En cas d’absència per vacances en període escolar, s’haurà de notificar al tutor de l’alumne/a i a direcció amb antelació i omplir el formulari que hi ha a secretaria per a les absències de llarga durada.[4]

 

·         Els tutors passaran llista cada matí i tarda i anotaran les absències dels alumnes al full  mensual d’assistència. Si abans del pati el mestre tutor no ha rebut cap comunicat de la família avisant de l’absència de l’alumne/a es trucarà a la família per esbrinar el motiu de l’absència.

 

·         En cas de malaltia d’un/a alumne/a els mestres, segons el seu criteri, facilitaran les activitats d’aula als pares que ho sol·licitin mentre duri l’absència escolar.

 

 

 

 

 

 

 

8.1.6. Horaris del Centre

 

 

 

8.1.6.1. Horari habitual

 

L’horari d’obertura del Centre és a les 8.50 h. i es permetrà l’accés dels alumnes fins a les 9.10 h.

 

Els alumnes que utilitzin el servei d’ acollida matinal accediran al centre a partir de les 7.55 h del matí i estaran a càrrec de la monitora encarregada del Servei.

 

Al migdia l’hora de sortida de tots els alumnes és a les 12.30 h. L’horari d’obertura de les portes serà de les 12.25h a les 12.40h. Dimarts i dijous l’alumnat que assisteix al SEP[5] sortirà a les 13.00 h. (C.I.) i a les 13.30 h. (C.S.)

 

A les 14.55h les monitores de menjador obren el portal perquè entrin els alumnes que van a dinar a casa.

 

A la tarda tots els alumnes sortiran a les 16.30 h.

 

El professorat farà el mateix horari dels alumnes més cinc hores més a la setmana de permanència en el centre que es repartiran així:

 

Dilluns i dimecres de 12.30h. a 14.00h

 

Dimarts i dijous de 12.30 a 13.30 h.

 

El divendres que sigui necessari convocar una reunió que afecti a tots els docents del centre es podrà canviar l’horari de permanència pel dimecres.

 

 

 

8.1.6.2. Horari de jornada continuada

 

La mecànica de l’obertura de portes segueix el mateix protocol que en l’horari habitual. La sortida del matí és a les 13 h. per a tots els alumnes i les portes s’obriran cinc minuts abans.

 

Els mestres hauran de romandre en el centre fins a les 15.00 h.

 

 

 

8.1.6.3. Sortides Escolars

 

Al principi de curs cada cicle programarà les sortides relacionades amb el currículum escolar que cregui convenient seguint la programació anual. En general es procurarà que hi hagi una sortida per trimestre en els nivells de primària i dues al curs en els nivells d’EI que impliquin desplaçament fora del municipi, aquestes sortides seran aprovades en el primer Consell Escolar del curs.

 

Es procurarà que aquestes sortides que impliquin desplaçament siguin el més econòmiques possibles per aconseguir que tots els nens i nenes puguin participar en les sortides. El nombre d’acompanyants que aniran a les sortides seran els que marqui la normativa. Cada tutor ha d’acompanyar el seu grup durant tota la sortida, inclosos els tutors que estiguin en reducció de mitja jornada.  Els especialistes aniran a les sortides que els assigni l’equip directiu com a acompanyants de reforç.

 

Les sortides per l’entorn de l’edifici escolar i dins el municipi seran aprovades en un document genèric que abasti totes les activitats que es puguin fer sempre que siguin relacionades amb la programació i no cal que s’aprovin específicament, una per una, en el Consell Escolar. Es seguirà en les sortides per l’entorn la normativa que marca que no pot sortir cap grup amb un únic adult-responsable.

 

Els alumnes no poden portar telèfons mòbils ni cap altre dispositiu (Tablets, jocs electrònics, rellotges amb SIM incorporada, etc...) a la sortida. Si cal alguna excepció per una causa justificada cal parlar-ho amb el tutor i tenir l’autorització d’aquest i de la direcció del Centre.

 

 

 

8.1.8. Recollida de l’alumnat

 

Els tutors legals o la persona que aquests designin hauran d’esperar la mainada a l’hora de la sortida amb puntualitat en els espais especificats en els apartats d’entrades i sortides.

 

Els alumnes d’educació infantil i CI mai podran marxar sols. El tutor els entregarà a la persona encarregada de recollir-los. Cas que el nen/a hagi de ser recollit per un germà escolaritzat en el nostre centre els pares hauran de signar una autorització.[6] En el cas dels alumnes de CI els pares poden autoritzar, sota la seva responsabilitat, que surtin sols i facin el trajecte cap a casa seva.[7]

 

Els alumnes de primària (CM i CS)  sortiran sols  i es responsabilitat dels pares venir-los a recollir o deixar que facin sols el trajecte a casa seva.  Els pares hauran de signar un paper on deixen sortir el seu fill sol de l’Escola.[8]

 

 En el supòsit de retard en la recollida de l’alumnat a la sortida del centre es prendran les mesures pertinents:

 

  • La tutora o tutor intentarà localitzar telefònicament als pares per pactar la recollida de l’ infant.
  • Quan no hi hagi una solució efectiva en la reiteració de recollides tardanes, es comunicarà als Serveis socials.

 

 

 

 

 

8.1.9. Actuacions en el supòsit d’absentisme de l’alumnat.

 

El tutor-a registrarà totes les absències reiterades en l’expedient de l’alumne. Les graelles d’assistència de tot el grup classe es lliuraran a la secretaria del Centre a principis de cada més i restaran arxivades en la secretaria durant tot el curs.

 

Cal que el tutor marqui en aquesta graella de manera clara les faltes que no són justificades.

 

Quan un/a alumne/a tingui moltes faltes injustificades o justificades, amb una justificació poca clara per la família, el tutor es posarà en contacte amb els seus pares o tutors legals per tal de assabentar-los i recordar-los les obligacions que tenen de vetllar per la correcta escolarització dels seus fills.

 

Si és el cas, es podrà contrastar mitjançant una entrevista els motius de la justificació.

 

Si amb aquesta mesura no es rectifica el comportament absentista el cap d’estudis comunicarà la situació a la treballadora social de l’EAP de d’Escola per tal de valorar la intervenció i el tipus d’absentisme.

 

Si tot i així la situació no millora, des de l’escola es derivarà el cas als Serveis Socials del municipi, amb l’objectiu que faci el seguiment de la situació familiar i personal de l’alumne/a per tal de millorar l’absentisme.

 

Les intervencions realitzades, tant per part de l’EAP com dels Serveis Socials, sempre estaran coordinades amb el Cap d’Estudis i els tutor-a de l’ alumne-a.

 

 

 

8.1.10 Admissió d’alumnes malalts i accidentats.

 

Si algun nen/a ha de prendre medicaments ha de portar-los de casa juntament amb la recepta o informe del metge o metgessa on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix el pare o mare ha d’aportar un escrit on es demani i s’autoritzi l’administració de la medicació prescrita. (Pot ser un comunicat a l’agenda on ha de constar la signatura del pare/mare/tutor legal) En cap cas, l’Escola pot medicar un/a nen/a sense l’autorització d’un metge.[9]

 

Recordem que un/a nen/a malalt/a ha de fer la recuperació a casa seva i solament pot tornar a l’escola quan el metge ho decideixi, hagi remès el perill de contagi i no pateixi processos febrils.

 

Un nen/a accidentat pot accedir al centre sempre i quan no representi un perill per la seva recuperació i no entorpeixi de manera important la marxa del grup classe. El mestre tutor ajudarà a l’alumne/a i vetllarà per seguir les recomanacions de mobilitat que ha dictat del metge.

 

Els alumnes de primària que no puguin seguir l’àrea d’educació física per causa de recuperació d’un accident o malaltia hauran de dur un paper del metge on s’especifiqui la seva exempció d’aquesta matèria.

 

 

 

8.1.11 Seguretat, higiene i salut.

 

Per entrar a l’escola caldrà presentar el carnet de vacunacions actualitzat. Serà responsabilitat dels pares si un/a nen/a no està degudament vacunat/da i contrau una malaltia que podia ésser evitada amb la pertinent vacunació.

 

Quan un/a nen/a es posi malalt o s’accidenti a l’escola, el tutor avisarà a la família perquè el/la vingui a buscar el més aviat possible i es faci càrrec de vetllar per la seva indisposició o malaltia. Cas de no trobar cap familiar que es pugui fer càrrec immediat del nen o nena, des del Centre es trucarà al 112 i es seguiran les pautes que el metge del servei d’urgències de la Generalitat dicti.

 

Davant un procés febril els tutors podran administrar paracetamol a l’alumme-a sempre i quan els pares hagin signat una autorització per a fer-ho.[10]

 

L’administració del medicament serà una mesura pal·liativa fins que els pares puguin venir a buscar el/la nen/a malalt/a.

 

Els nens que pateixin pediculosi hauran de seguir un tractament efectiu i no podran tornar a l’escola fins que els pares s’assegurin que estan lliures de la infecció. Si el tutor detecta que el nen-a encara té polls podrà demanar als pares que el vinguin a buscar per a repetir el tractament.

 

Qualsevol nen/a que tingui alguna malaltia crònica, intolerància alimentària o pateixi un tractament específic cal que ho comuniqui a la direcció del centre. S’elaborarà un llistat del tots els alumnes que necessitin tractament o tinguin consideracions mèdiques especifiques que estarà penjada dins la farmaciola del centre, per tal que qualsevol personal de l’escola hi tingui accés en un moment donat. En aquest llistat caldrà especificar la malaltia i el tractament, esporàdic o continu i l’actuació que cal seguir en cas de crisi de la malaltia. El coordinador de riscos serà l’encarregat de vetllar per l’actualització d’aquest llistat.

 

 

 

8.1.11.1. Esmorzar saludable

 

L’esmorzar consistirà en un entrepà o fruita. Cal evitar la “bolleria” industrial. A més el dimecres és el dia de la fruita i es recomana que els alumnes en portin aquest dia per esmorzar.

 

No es poden dur llaminadures a l’escola, llevat casos extraordinaris (aniversaris, etc...) on el tutor del grup hagi estat informat i hagi autoritzat el seu repartiment.

 

 

 

 

 

8.1.11.2. Aniversaris

 

Es podran celebrar els aniversaris a l’escola. Caldrà avisar prèviament al tutor del grup de la celebració. Els nens poden portar alguna cosa per menjar (coca, pastís, galetes, etc...) i si volen sucs per veure. Cal que sigui per tota la classe. Les coques i els pastissos hauran de ser d’elaboració industrial, no es pot servir a l’escola cap aliment d’elaboració casolana.

 

Si els nens celebren l’aniversari a casa seva i volen repartir invitacions als seus companys podran fer-ho dins la classe sempre i quan convidin a tots els nens. Si no és així, hauran de fer-ho a nivell particular fora de l’escola.

 

 

 

8.1.11.3. Hàbits d’higiene

 

Per entrar al pavelló esportiu a fer la classe d’Educació Física els alumnes es canviaran el calçat per un calçat esportiu de sola blanca o neutra que tindran guardat en el mateix pavelló per aquest fi. Els nens hauran de venir equipats amb xandall  o roba esportiva el dia que tinguin classe d’educació física. Un cop acabada la classe es canviaran les sabates i  es rentaran les mans amb sabó.

 

A cada classe hi haurà sabó i paper. Els nens i nenes de primària hauran d’agafar el paper de wàter  que necessitin quan van al lavabo i també es rentaran les mans.

 

Per entrar a l’aula de música caldrà canviar-se el calçat per unes sabatilles xineses (alumnes de primària) i per un mitjons antilliscants (Educació Infantil).

 

 

 

8.2. De les queixes i reclamacions

 

Qualsevol queixa o desacord per part de les famílies amb el tutor/ professor ha de ser tractada de manera personal amb el mestre o mestra afectat. L’ Equip Directiu pot actuar de mediador i en darrer termini atendrà directament la reclamació si no hi ha acord entre ambdues parts.

 

Les queixes o suggeriments que no afectin a la funció pedagògica i que facin referència a l’organització del centre i l’estat de les instal·lacions i l’edifici poden ser presentades directament a l’Equip Directiu o a l’organisme competent responsable del servei o instal·lació (Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Ampa, Ajuntament)

 

 

 

8.3. Serveis Escolars

 

8.3.1. Servei de menjador.

 

El menjador escolar és gestionat per l’AMPA de l’Escola.

 

Els mestres passaran llista cada matí per verificar els usuaris diaris i recolliran el tiquet de pagament dels alumnes esporàdics.

 

La normativa per la qual es regirà el menjador escolar queda reflectida en el pla anual del menjador que s’aprova cada inici de curs pel consell escolar i que queda adjuntat com a annex.[11]

 

 

 

8.3.2. Servei de transport escolar

 

El transport escolar del Centre està gestionat pel Consell Comarcal de l’Alt Empordà. La nostra escola rep els alumnes transportats del municipi de Torroella de Fluvià que comprèn els pobles de Sant Tomàs de Fluvià, Torroella de Fluvià, Vilacolum i La Bomba.

 

L’horari del transport és fixat pel Consell i es facilita als alumnes a principi de curs.

 

En l’ús del servei de Transport els alumnes han de complir la normativa que marca el Consell Comarcal per als usuaris.

 

Els alumnes d’ Educació Infantil seran acompanyats per una mestra fins a  l’autocar i els rebrà al matí també al peu de vehicle i els acompanyarà a la seva aula.

 

8.4. Gestió econòmica.

 

La gestió econòmica estarà a càrrec de la secretaria del centre. Aquesta, juntament amb la administrava, portarà l’extracte dels comptes, elaborarà els pressupost anuals i farà la liquidació anual que serà presentada al Departament.

 

La liquidació de comptes i el pressupost anual seran aprovats pel Consell Escolar de manera anual.

 

8.5. Gestió acadèmica i administrativa

 

 

 

8.5.1. De la documentació acadèmica- administrativa.

 

La documentació acadèmica administrativa queda arxivada en l’expedient dels alumnes juntament amb les seves dades personals i familiars. Al llarg de la vida escolar dels alumnes es van generant diferents documents que formen part del seu expedient personal: currículum, avaluacions, dades mèdiques, incidències, actuacions EAPS, etc....

 

Aquesta documentació queda arxivada en les dependències del centre dedicades a tal fi.

 

L’escola utilitza el programa de gestió acadèmica que proposa el Departament d’Ensenyament.

 

La secretària i l’administrativa del centre són les encarregades de vetllar aquesta documentació i és responsabilitat de cada tutor/a facilitar els informes acadèmics i avaluacions a la secretaria del centre per  incorporar-les a l’expedient de l’alumne.

 

 

 

8.6. Del personal administratiu i serveis de suport socioeducatiu del Centre.

 

El centre disposa d’una dotació de mitja jornada d’administratiu compartida amb un altre centre.

 

L’horari de permanència al centre de l’administrativa és cada dimarts i dijous i els dilluns quinzenalment de 8.45h a 16.45h. amb un descans de mitja hora per dinar.

 

El centre té concedida un TIS a dedicació horària complerta, les funcions la qual queden reflectides en el pla de treball consensuat amb l’Equip Directiu i la Treballadora Social de l’EAP que s’adjunta com a annex.[12]

 

 

 

8.7. Pla d’Emergència del Centre.

 

El Pla d’ Emergència del Centre està dissenyat i arxivat a la carpeta corresponent a la secretaria del centre. Es pot accedir a tota la documentació des de la carpeta corresponent al servidor de la P.

 

El mestre/a encarregat de riscos i salut és l’encarregat de vetllar per la seva actualització seguint les orientacions i les actuacions que vinguin marcades pel Departament.

 

Un cop al curs es realitzarà el simulacre d’emergència dirigit pel coordinador de riscos.

 

La direcció del Centre informarà del protocol d’evacuació a l’ inici de curs i tot el personal que treballi en el recinte escolar haurà de signar un document conforme està assabentat de l’existència d’aquest protocol.[13]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ANNEXOS

 

 

 

Annex 4

 

 

 

Autorització sortida – Dret d’imatge

 

 

 

                                    AUTORITZACIONS  – Curs 2017 – 18

 

(Ompliu i retorneu a l’escola abans de final de mes)

 

 

 

Nom del pare/mare...................................................... amb DNI........................... de l’alumne/a ................................................................, confirmo que estic assabentat que les normes d’escola estan penjades a la web del centre www.escolallagut.jimdo.com

 

 

 

També autoritzo el meu fill/a a participar en les sortides que programi l’equip docent del centre  al llarg del curs escolar 2017-18 i que l’Escola Llagut pugui publicar  fotos  i vídeos on hi surti el meu fill/a en la web del Centre i altres mitjans

 

de premsa escrita per temes escolars.

 

 

 

Signatura del pare, mare o tutor/a                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Sant Pere Pescador, .............. de .............. del 2017

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Actualització de dades (Ompliu-ho solament si hi ha hagut algun canvi des del curs anterior)

 

 

 

Nom de l’alumne/a: ...................................................................................................

 

 

 

Adreça: ......................................................................................................................

 

 

 

Telèfons de contacte: ..................................................................................................

 

 

 

Número de mòbil per rebre SMS de l’escola: ..............................................................

 

 

 

Número de mòbil per rebre notificacions per whatsapp de l’escola ............................

 

 

 

Adreça de correu electrònic ...................................................................

 

(Us agrairíem facilitéssiu una adreça de correu electrònic operativa per a poder enviar-vos  comunicacions per mail)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Consideracions mèdiques:

 

 

 

Intoleràncies i/o al·lèrgies ........................................................................................

 

      Segueix el nen-a un tractament específic ..............................................................

 

      ...............................................................................................................................

 

      Altres consideracions ............................................................................................          

 

      ...............................................................................................................................


Annex 5

 

 

 

Compromís exempció pagament de la quota de material escolar

 

 

 

ANNA ISABEL EZQUERRA ARCAU, amb DNI 40865702S, directora de l’Escola Llagut de Sant Pere Pescador,

 

 

 

CERTIFICA:

 

Que  el/els alumne/es a sota consignats se’ls ha concedit un ajut per fer front a

 

Adquisició de llibres de text

 

atenent a l’informe de precarietat econòmica familiar que van presentar els Serveis Socials del municipi a la nostra Escola i que està arxivat a la secretaria del Centre

 

 

 

______________________________  de ___________________ import _____

 

_______________________________de ___________________ import _____

 

_______________________________de ___________________ import _____

 

_______________________________de ___________________ import _____

 

 

 

Sant Pere Pescador, ........ de ..........................del 2017

 

Signatura

 

 

 

_______________________________________________________________

 

 

 

En _____________________________ amb DNI/NIE_________________

 

 

 

Pare / mare de l’Alumne/a/es esmentat/da anteriorment.

 

Confirmo que estic assabentat que aquest curs he rebut pels meu/s fill/s un ajut de _________ € perquè m’acullo a un ajut que concedeix la  Generalitat per ajudar a les famílies amb problemes econòmics.

 

Per altra banda, em comprometo a pagar les despeses que generin les sortides escolars dels meus fills durant aquest curs.

 

 

 

La qual cosa signo i dono la meva conformitat

 

Sant Pere Pere Pescador, ........ de ..........................del 2017

 

 

 

 

 

Signatura

 

 

 

 


Annex 6

 

 

 

Carta compromís educatiu

 

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

 

Annabel Ezquerra Arcau, directora de l’escola Llagut de Sant Pere Pescador i ......................................................................................................( nom i cognoms),

 

.......................... (mare, pare, tutor, tutora de l’alumne/a................................................

 

....................................... conscients que l’educació dels infants implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís, la qual comporta els següents:

 

 

 

COMPROMISOS

 

Per part del centre:

 

  1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumnat.
  2. Respectar la diversitat cultural de l’alumnat.
  3. Informar les famílies de tot el que fa referència a la vida del centre educatiu.
  4. Adoptar les mesures educatives adients per atendre les necessitats específiques de l’alumnat, d’acord amb les possibilitats del centre.
  5. Establir mitjans de comunicació centre-família de manera sistemàtica i fluïda

 

 

 

Per part de la família:

 

  1. Respectar les normes de funcionament del centre, el personal que hi treballa i  participar en totes les activitats que s’hi organitzin.
  2. Educar el fill/a en el respecte, en el deure de l’estudi, els hàbits d’higiene, la puntualitat i l’assistència diària a classe.
  3. Ajudar el fill/a a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
  4. Adreçar-se al tutor/a o a la persona que estigui dirigint l’activitat educativa corresponent, per mantenir la comunicació necessària, en relació a l’educació i formació del fill/a. En última instància cal adreçar-se al director.
  5. Facilitar a l’escola la informació necessària (mèdica, familiar, terapèutica...) que sigui rellevant pel procés d’aprenentatge i la vida escolar diària.

 

 

 

I, perquè així consti, signem aquesta carta de compromís educatiu.

 

 

 

El centre                                                          La família

 

                                                                                    (pare, mare, tutor/a)

 

 

 

                       

 

Signatura                                                         Signatura

 

 

 

                                   

 

Sant Pere Pescador, ___ de/d’______________ de 20__

 

Aquesta carta de compromís té validesa durant tot el procés d’escolarització de l’alumne/a.


Annex 7

 

 

 

Fitxa de comunicació d’absència escolar per motius de vacances familiars

 

 

 

INFORMACIÓ  ABSÈNCIA  ESCOLAR

 

 

 

En/Na    _______________________________________________________

 

 

 

INFORMA a  la direcció del centre

 

 

 

Que el seu/va  fill / a _____________________________________________

 

de la classe de _________________________________________________

 

 no podrà assistir a l’escola degut a :________________________________

 

 

 

MOTIU DE L’ABSÈNCIA:__________________________________________

 

DATA DE MARXA: ______________________________________________

 

DATA D’ARRIBADA: ____________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pare/mare/tutor                         Segell del centre             Directora

 

 

 

 

 

 

 

Sant Pere Pescador,  _________ de ______________de 201___

 

 


Annex 8

 

 

 

 

 

Autorització/ comunicació assistència a SEP

 

 

 

Benvolguts Pares:

 

 

 

El vostre fill – a ........................................................................................................................  ha estat proposat per l’equip docent del Centre per a rebre un suport escolar personalitzat durant ..............................................del curs 2016-17.

 

Horari: de 12.30h. a 13.00h. del migdia / de 12.30h a 13.30h

 

Dies: ..................................................................................................................

 

Per tant, el dia/dies que el vostre fill-a tingui la sessió de suport romandrà una hora/mitja hora més al centre i sortirà a les 13.00h/ 13.30h.

 

Cal que, el més aviat possible,  retorneu la butlleta que teniu a sota al tutor-a del vostre fill-a a qui us podeu adreçar també si teniu algun dubte o consulta a fer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

En/Na............................................................................................................................................

 

Pare o mare de ..............................................................................................................................

 

Autoritzo al meu fill-a a assistir a les hores de suport escolar personalitzat que ha programat l’escola Llagut pel  Curs 2016-17 i manifesto que estic assabentat que el meu fill-a romandrà els dies que l’escola ha fixat que rebi el suport personalitzat una hora/mitja hora més al centre.

 

 

 

Signat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sant  Pere Pescador a .......................de ...................................................... del 2017

 

Annex 9

 

 

 

Autorització recollida de germans/ Personal autoritzat / Educació Infantil

 

 

 

AUTORITZACIÓ RECOLLIDA ALUMNE

 

Educació infantil

 

(Ompliu i retorneu a l’Escola)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nom ....................................................................................................

 

amb DNI/NIE........................... pare/mare/ tutor legat de l’alumne-a

 

............................................................................................................autoritzo que el meu fill-a ........................................................... de ................. d’Educació Infantil sigui recollit-da a la sortida de l’escola:

 

Pel seu germà/ana  ...................................................................

 

de cicle superior o cicle mitjà degudament autoritzat/da a sortir sol/a del centre.

 

Per un altre adult responsable degudament identificat i que sigui conegut del personal docent del centre que ha d’entregar el menor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Signatura del pare, mare o tutor/a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Sant Pere Pescador, .............. de .............. del 2018


Autorització sortida sols alumnes CI / recollida personal autoritzat

 

 

 

AUTORITZACIÓ RECOLLIDA ALUMNE

 

Cicle Inicial

 

 

 

(Ompliu i retorneu a l’escola)

 

 

 

Nom ....................................................................................................

 

amb DNI/NIE........................... pare/mare/ tutor legat de l’alumne/a

 

.............................................................................................................de ............ curs de CI.

 

 

 

Autoritzo, sota la meva responsabilitat,  que el meu fill-a pugui sortir sol de l’escola.

 

 

 

No autoritzo que el meu fill-a surti sol-a de l’escola i per tant pot ser recollit/da:

 

Pel seu germà/ana .................................................de cicle superior o cicle mitjà degudament autoritzat/da a sortir sol/a del centre.

 

Per un altre adult responsable degudament identificat i que sigui conegut del personal docent del centre que ha d’entregar el menor.

 

(Cas que no autoritzeu un altre adult el nen/nena solament serà entregat al pare/mare/tutor legal)

 

Signatura del pare, mare o tutor/a

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

Sant Pere Pescador, .............. de .............. del 2018

 

Autorització sortida sols alumnes CM i CS

 

 

 

 

 

AUTORITZACIÓ  SORTIDA DE L’ESCOLA

 

Cicle Mitjà i Cicle Superior

 

 

 

(Ompliu i retorneu a l’escola)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nom ....................................................................................................

 

amb DNI/NIE........................... pare/mare/ tutor legat de l’alumne/a

 

............................................................................................................ de ................. de primària.

 

Autoritzo, sota la meva responsabilitat,  que el meu fill-a pugui sortir sol de l’escola.

 

No autoritzo que el meu fill-a pugui sortir sol de l’escola i haurà de romandre en el Centre fins que un dels dos tutors, o un altre adult responsable degudament identificat i que sigui conegut del personal docent del centre que ha d’entregar el menor, el vagin a buscar dins l’edifici escolar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Signatura del pare, mare o tutor/a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Sant Pere Pescador, .............. de .............. del 2018

 

 


Annex 10

 

 

 

PETICIÓ - AUTORITZACIÓ ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS

 

 

 

(Ompliu i retorneu a l’escola)

 

 

 

Nom del pare/mare...................................................... amb DNI/NIE........................... de l’alumne/a ................................................................ de ............... nivell, demano i  autoritzo que el meu fill-a ........................................................... li sigui administrat la medicació.............................................................................................................................tal i com consta en la prescripció mèdica i seguint la pauta de medicació especificada.

 

Signatura del pare, mare o tutor/a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Sant Pere Pescador, .............. de .............. del 20........

 

 

 

 


Annex 11

 

 

 

Autorització administració Paracetamol

 

 

 

Benvolgudes famílies:

 

 

 

Ens ha semblat oportú, davant els freqüents processos febrils propis de l’època de l’any que pateixen els nostres alumnes, passar-vos aquest document i l’autorització perquè es pugui administrar antitèrmic al vostre fill-a cas que sigui necessari.

 

Cal que retorneu l’autorització signada al tutor-a del vostre fill-a.

 

 

 

Us afegim els punts de la normativa de l’escola que fan referència a l’apartat de malalties:

 

 

 

MALALTIA O INDISPOSICIÓ DE L’ALUMNE/A

 

21.  Si algun nen/a ha de prendre medicaments ha de portar-los de casa juntament amb la recepta o informe del metge o metgessa on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix el pare o mare ha d’aportar un escrit on es demani i s’autoritzi l’administració de la medicació prescrita. (Pot ser un comunicat a l’agenda on ha de constar la signatura del pare/mare/tutor legal)

 

22.  Quan un/a nen/a es posi malalt o s’accidenti a l’escola s’avisarà a la família perquè el/la vingui a buscar el més aviat possible i es faci càrrec de vetllar per la seva indisposició o malaltia. Cas de no trobar cap familiar que es pugui fer càrrec immediat del nen o nena, des del Centre es trucarà al 112 i es seguiran les pautes que el metge del servei d’urgències de la Generalitat dicti.

 

23.  Recordem que un/a nen/a malalt/a ha de fer la recuperació a casa seva i solament pot tornar a l’escola quan el metge ho decideixi, hagi remès el perill de contagi i no pateixi processos febrils.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

AUTORITZACIÓ PER A L’ADMINISTRACIÓ DE PARACETAMOL

 

 

 

El Sr/a _________________________________________________________

 

Pare/mare/ o tutors/a de l’alumne/a:

 

Nom i cognoms: _________________________________________________

 

Nivell educatiu: __________________________________________________

 

Autoritzo a l’ESCOLA LLAGUT de Sant Pere Pescador a administrar al meu fill/ paracetamol en cas de presentar febre superior a 38ª C de temperatura corporal mentre s’espera l’arribada d’algun familiar que el pugui portar a casa.

 

 

 

Per a facilitar als mestres la correcta administració de la medicació especifico que el pes del meu fill-a és en el moment de signar aquest paper de ______ Kg.

 

 

 

Sant Pere Pescador __ de ________del 2017

 

 

 

Signat

 

 

 

Annex 12

 

 

 

Pla de menjador

 

 

 

 PLA DE FUNCIONAMENT DEL MENJADOR ESCOLAR

 

CURS 2017-18

 

 

 

D’acord amb el que estableix el Decret 160/1996 referent a menjadors escolars, el Consell Escolar de l’Escola Llagut de Sant Pere Pescador sol·licita l’aprovació del pla de funcionament :

 

 

 

·      El servei de menjador es presta amb la modalitat de contractació d’una empresa que cuinarà al centre (SERMADA S.L.). També es farà càrrec de la vigilància dels nens que es queden a dinar des de les 12.30 a les 15 hores.

 

 

 

·      El centre disposa de cuina totalment equipada i de menjador també equipat per a la prestació del servei.

 

 

 

·      La gestió econòmica i de gestió de pagament i de contacte amb l’empresa la fa l’AMPA .

 

·      S’estableixen dos torns de menjador: 12.30h EI,  13h Primària

 

 

 

·      La capacitat màxima del menjador per torn és de 120 comensals.

 

 

 

·      El nombre d’usuaris per al present curs és de 90 a 100 alumnes fixes,  tot que el nombre varia en funció dels alumnes que utilitzen el servei de manera eventual.

 

 

 

·      El servei de vigilància del menjador tal com ja s’ha dit abans anirà a càrrec de l’empresa encarregada del servei de menjador.

 

 

 

·      Existeix un pla de menús que s’adjunta al pla de funcionament, amb una programació mensual que es revisa anualment.

 

 

 

·      El preu fixat per al present curs és de 6,00 Euros.

 

 

 

·      Els alumnes que fan ús del servei de menjador han d’observar les següents normes :

 

           

 

1.      L’alumne/a que vol fer us del servei de menjador ha de comunicar-ho al seu tutor cada dia abans de les 10 del matí, en cas de no fer-ho així no podrà fer us del servei.

 

 

 

2.      Abans d’entrar al menjador cal anar al lavabo, per tant no es permetrà que ningú surti del menjador mentre duri el dinar.

 

 

 

3.      Cal fer les fileres ben fetes i ordenades segons el nivell.

 

 

 

4.      Han d’entrar al menjador ordenadament i en silenci, rentar-se les mans i col·locar-se sempre al mateix lloc, excepte els eventuals.

 

 

 

5.      Esperar, en silenci, drets al seu lloc el senyal per a seure.

 

 

 

6.      Menjar fent servir correctament els coberts.

 

 

 

7.      Han de procurar acabar-se el menjar del plat. En el cas d’aquells alumnes que no puguin menjar un plat determinat del menú, els pares o tutors ho hauran de manifestar per escrit als encarregats del menjador.

 

 

 

8.      A setembre es triarà el tipus de menú que seguirà l’alumne/a i no es podrà canviar durant el curs si no és per prescripció mèdica.

 

 

 

9.      Durant el dinar es guardarà el comportament adequat.

 

 

 

10.  El cap de taula, que serà sempre un/a alumne/a dels nivells més alts, i que canviarà diàriament, ha de servir els plats i deixar la taula neta. Així mateix vigilarà que no es llenci aigua ni menjar a la taula ni per terra i que es mengi correctament.

 

 

 

11.  Una vegada acabat el dinar, no aixecar-se fins que el responsable de menjador ho permeti. Sortir del menjador amb ordre.

 

 

 

12.  No es trauran del menjador objectes ni aliments.

 

 

 

13.  Els usuaris del menjador no podran sortir del recinte escolar ni abans ni desprès del dinar, únicament en casos justificats per escrit del pare, mare o tutor.

 

 

 

14.  Durant l’horari de menjador els alumnes utilitzaran només el menjador i el pati que va des de la font fins a l’aula de P3, abstenint-se de utilitzar cap més part de l’escola sense permís exprés del monitor encarregat.

 

 

 

15.  Els alumnes de P3 hauran de  fer la migdiada en una aula amb llitets sota la vigilància d’una monitora. Serà obligatori per a tots els nens i nenes de P3 anar a l’espai habilitat com a dormitori.

 

 

 

16.  Els alumnes de primària podran optar desprès de dinar per sortir al pati o romandre en el mateix menjador que serà habilitat com a espai de jocs de taula, lectura i deures. Els alumnes que optin per quedar-se a dins el menjador hauran de respectar el silenci i la quietud que comporta el lloc d’una sala d’estudi. 

 

 

 

17.  S’exigirà un comportament correcte dins de l’horari de menjador, atenint-se a les normes legislades tant pel Reglament de Règim Intern del centre com pels decrets superiors emanats de l’Administració Educativa. El comportament incorrecte continuat pot ocasionar que l’alumne/a sigui exclòs/a temporalment o a perpetuïtat del servei. Les monitores portaran un registre de faltes L’acumulació de tres faltes comportarà l’expulsió d’un dia del Servei de Menjador.

 

 

 

18.  Com annex al Pla de Funcionament del Menjador Escolar es presenta el Pla  de Convivència del Menjador escolar elaborat per ’empresa SERMADA S.L.  que desenvolupa la prevenció de conflictes i el desenvolupament i les estratègies de mediació i resolució de conflictes dins l’àmbit i l’horari de menjador, regulat dins el mateix marc normatiu que el Pla de Convivència del Centre.

 

 

 

19.  El pagament del menjador dels alumnes que utilitzen el  servei de menjador de forma fixa es farà  per domiciliació bancària. No liquidar de manera regular i dins del termini previst l’import del servei de menjador pot ocasionar la baixa d’aquest servei. Les despeses bancàries que ocasionin les devolucions dels rebuts aniran a càrrec de l’interessat.

 

 

 

20.  Els alumnes que utilitzin el servei de menjador de manera eventual, hauran de presentar el tiquet de menjador  en el moment d’apuntar-se al seu mestre tutor/a.

 

 

 

21.  Aquestes normes es comuniquen per escrit als pares dels usuaris del menjador. El fet d’inscriure’s al menjador vol dir l’acceptació de les mateixes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sant Pere Pescador curs 2.017– 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Annex 14

 

 

 

Pla d’evacuació de l’Escola Llagut

 

 

 

CURS 2017-18

 

 

 

Durant el curs escolar, normalment en el primer trimestre es realitzarà un simulacre d' evacuació i/o de confinament.

 

Es necessita la col·laboració de tots els mestres i treballadors de l' escola. Cal que tothom sàpiga com actuar davant d' una evacuació o d' un confinament. La direcció farà signar un document a tot el personal de l’escola conforme ha estat informat de l’existència  del protocol d’evacuació.

 

 

 

EVACUACIÓ DEL CENTRE

 

Si cal evacuar el centre sonarà el timbre de l' escola, sonaran tres tocs de timbre llargs separats per 5 segons.(es farà tres vegades repetides?). En el cas que no hi hagi llum seria una/es persona/es que passarien a avisar per les aules( haurien de ser persones que en aquell moment no tinguessin alumnes al seu càrrec,en cas extrem si faltés  personal  haurien d' adjuntar dos grups i així un mestre podria anar  ha avisar als altres)

 

 

 

COM AVISAR A EMERGÈNCIES?

 

Un responsable (cal triar-ho a principi de cada curs), a ser possible de l’equip directiu ha de trucar a emergències 112 i llegir carta protocol que indica com avisar el servei d’urgències.

 

Aquesta mateixa persona s’encarregarà de tancar llum i clau del gas.

 

 

 

COM EVACUAR EL CENTRE?

 

A cada aula hi ha un plànol d’evacuació, hi ha unes fletxes que indiquen quin és l’ itinerari adequat per sortir del centre. Cada persona adulta és responsable de saber com sortir de l’aula on està i vetllar per la correcta evacuació dels menors que en aquell moment estiguin al seu càrrec.

 

Quan sentim el timbre cal sortir de l' aula  amb tranquil·litat sense espantar als alumnes però amb celeritat. NO agafem jaquetes ni bosses, cal tancar les finestres i portes. L’adult responsable ha de vigilar que no hi hagi cap nen/a dins el lavabo.

 

Cal contar els nenes abans de sortir de l' aula i quan arribem al punt de trobada.

 

 

 

ON ÉS EL PUNT DE TROBADA?

 

El punt de trobada és a davant de pavelló, si plou es faria a dins del pavelló.

 

 

 

COM ARRIBAR AL PUNT DE TROBADA?

 

Un cop fora del centre hi ha tres camins per arribar al pavelló.

 

Hi ha 3 zones diferenciades d’evacuació.

 

-Zona 1, zona sud de l’escola, despatx,menjador, aula ordinadors, biblioteca, aula 1,2,3,4 i 5. Surten per la porta de darrera de l’escola i passen per la porta de fusta de davant del pavelló.

 

-Zona 2, zona nord de l’escola, sala de professors, aula NEE, aula de música, despatx AMPA,aula 1,2,3 i 4, passaran pel mig de la pista de futbol.

 

-Zona 3, Zona barracons, surten directe.

 

 

 

CONFINAMENT DEL CENTRE

 

Si cal confinar el centre sonarà el timbre de l’escola, sonaran tres tocs curs de timbre separats per 1 segons.( es farà tres vegades repetides). En el cas que no hi hagi llum  seria una/es persona/es que passarien a avisar per les aules( haurien de ser persones que en aquell moment no tinguessin alumnes al seu càrrec,en cas extrem si faltés  personal  haurien d’ajuntar dos grups i així un mestre podria anar  ha avisar als altres)

 

 

 

COM AVISAR A EMERGÈNCIES?

 

Un responsable (cal triar-ho a principi de cada curs), a ser possible de l’equip directiu ha de trucar a emergències 112 i llegir carta protocol que indica com avisar el servei d’urgències.

 

Aquesta mateixa persona s’encarregarà de tancar llum i clau del gas. Hi ha 3 zones diferenciades de confinament

 

 

 

ON ENS HEM DE CONFINAR?

 

Hem de tancar portes i finestres i anar l'aula de confinament que correspongui:

 

-Zona 1, zona sud de l'escola, despatx,menjador, aula ordinadors, biblioteca, aula 1,2,3,4 i 5.

 

           ES REUNIRAN A LA BIBLIOTECA

 

-Zona 2, zona nord de l'escola, sala de professors, aula NEE, aula de música, despatx AMPA,aula 1,2,3 i 4Una persona ha de trucar.

 

           ES REUNIRAN A L'AULA DE MÚSICA. Una persona ha de trucar.

 

-Zona 3, Zona barracons. CADASCÚ ES QUEDA AL SEU BARRACÓ EN UNA SOLA AULA. Hi ha d'haver tres persones responsables de trucar.

 

 

 

COM SABEM QUE TOTHOM ESTÀ CONFINAT?

 

A cada zona hi ha d’haver  una persona responsable de trucar a la coordinadora de confinament.

 

La coordinadora ha de ser algú de l'equip directiu (ja que s'hauran de prendre decisions importants)

 

Cada curs canvien les persones responsables i a l'inici de curs s'ha de triar.

 

 

 

 

 



[1] Veure annex 4: Autorització sortides escolars i drets d’imatge

[2] Veure annex 5:  Exempció pagament material escolar

[3] Veure annex 6: model de carta compromís educatiu

[4] Veure annex 7: Fitxa de comunicació d’absència escolar per motius de vacances familiars

[5] Veure Annex 8: Fitxa d’autorització assistència a SEP

[6] Veure annex 9: Autorització recollida de germans o personal autoritzat

[7] Veure annex 9: Autorització sortida sols alumnes CI / recollida personal autoritzat

[8] Veure annex 9: Autorització sortida sols  alumnes CM i CS

[9] Veure annex 10: Petició – Autorització administració de medicaments.

 

[10] Veure annex 11: Autorització per l’administració de paracetamol

[11] Veure annex 12:  Pla de menjador

[12] Veure annex 13:  Pla de treball TIS

[13] Veure annex 14: Protocol d’evacuació de l’Escola.